Min Hund!

Jag tänkte dela med mig lite av hur Tova är som hund.

Sprallig - alltid på G. Hoppar högt rakt upp i luften när jag kommer hem.

Tjuvaktig som bara den. Nyss lämnade jag vardagsrummet för att gå in hit till datorn. Hörde nåt ljud i vardagsrummet och kom på att det stod en chokladask på bordet.  Hon tar allt hon kommer åt. När jag kommer hem med matkassar är hon som en liten liten unge  som undrar - mamma vad har du köpt för gott idag?  och ska undersöka innehållet!

Sover alltid i husses och mattes säng ( ingen av de andra hundarna gör det)

Vill gärna bestämma. Har satt de andra hundarna på plats!

Blir lätt rastlös. Om det inte är för kallt får hundarna vara i rastgården på dagarna ( de har värme i garaget dit de kan gå in via en lucka) Tova ger sig gärna på golvlister och liknande om hon blir inne länge utan uppsikt trots att jag placerar ut drösvis med tuggben!

Lydigast av mina hundar!  Kommer alltid på inkallning och lägger sig blixtsnabbt vid kommando.

Älskar Trassel (katten) vilket verkar vara ömsesidigt. Ikväll låg Tova och sov. Då gick Trassel dit och väckte henne för att hon skulle busa med honom!

Matglad - Kan nog äta hur mycket som helst, men inget fastnar. Hon är lite tunn.

Gillar inte att bli borstad eller kammad - men finner sig i det.

Är väldigt rädd om bakdelen.

Ett riktigt charmtroll då hon fattar tycke för folk. Kan dock vara väldigt reserverad ibland och t o m morra åt vissa personer ( men bara då hon är på jobbet).

Vill alltid vara med mig. Flyttar sig alltid till det rum jag är i.

Älskar att tugga sönder pappkartonger.

Rädd för dammsugaren. Då sitter hon och skakar. men det är nog det enda hon är rädd för!

Tittar på TV när det är hundar eller andra djur. Det gör ingen av mina andra hundar.

Mattes och husses lilla Goknul. Vi älskar henne precis som hon är!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grattis i efterskott på Tuvas Ett-Årsdag. Tänk att hon är så stor redan. Din beskrivning på tösa din tyder på att hon är väldigt rastypisk. Så mycket av allt, så personliga. Helt underbara men samtidigt kan de vara fjaskiga i ena stunden för att ögonblicket senare härska och dominera i familjen. Ha en trevlig helg :-)

2010-12-11 @ 11:44:36
Postat av: Agneta

Beskrivningen av Tova skulle passa bra in på mina hundar också. Låter som att hon är riktig berger. Grattis i efterskott!!

2010-12-13 @ 15:56:31
URL: http://www.nogg.se/semestersol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0