Utelek



Tur att det inte är så kallt längre. Jag sydde faktiskt ett täcke åt Tova efter att hon varit en vecka i jämtland och såg lite frusen ut.  Inte så vackert kanske, men hon får väl ett sånt där flashigt Back on Track täcke så småningom när hon vuxit klart. Mina döttrar säger att Tova är så lik mig, särskilt när hon har sitt hemsydda täcke på sig. " Det spelar ingen roll hur man ser ut, bara man inte fryser". Lika full av energi som mig är hon också säger de  " vad ska vi göra nu då ? verkar hon undra hela tiden. Träna sitt, kasta bollen, eller har du nåt nytt på gång matte? Jag har läst en bok om klickerträning så nu tränar vi lite annorlunda. Ny hund och nya träningsmetoder känns jättekul. Jag märker en jättetstor skillnad i initiativförmåga hos  hundarna. Speciellt Chivas är väldigt passiv när det gäller att prova vilket beteende jag är ute efter.  Var och tränade agility med de andra hundarna i torsdags. Det tyckte de var kul. De var nog lite mer alerta än vanligt. Kanske skönt att få vara själv med matte för en gångs skull utan den nya lilla saken som vill ha mattes uppmärksamhet hela tiden.  Tova har ännu inte fått följa med till ridhuset. Kanske på torsdag. Jag får se om hon verkar lite tryggare vid möten med folk och hundar den här veckan. I morgon är det dags för vaccination så vi får se vad hon tycker om veterinären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0