Slut på sötebrödsdagarna...

vad har hänt sen sist, jo vi har varit i Timrå och tävlat. En lite mindre tävling med bara klass 1 och 2.  På lördagen var det 2 hoppklasser för klass 1. Det var väldigt många nybörjare på denna tävling. Både hundar och förare.



man märkte verkligen att man hade en fördel av att ha tävlat tidigare. På lördagen fick Tova 5 fel i alla klasserna. En gång missade hon däcket, en gång ett hinder och en gång blev det fel i slalom. Ändå vann hon faktiskt ett av de loppen så konkurrensen var inte mördande precis...  Det var i alla fall en lönsam  helg för vi vann 3 st presentkort på Folksamförsäkring!
På söndagen nollade vi båda loppen och blev i och med det uppflyttade till tvåan, så nu är det slut på sötebrödsdagarna. Nu börjar allvaret känns det som. Vi får väl se hur vi klarar oss i tvåan.


Tova in action i Timrå

I onsdags hade Föllinge-Krokom en inofficielll tävling i Östersund. Det var jättekul. En varm skön sommarkväll.  Chivas gick och vann 2 av de tre mediumklasserna. Tova blev som bäst trea i en av hoppklasserna, men hon skötte sig bra och var pigg och alert. det är kul med småtävlingar för man kan experimentera lite mera. T ex fick jag rådet från en mer erfaren klubbkamrat att köra mer blindbyten för att öka farten och det funkade bra. Körde bara blindbyten i sista loppet med både Tova och Chivas och det kändes som att de blev  mer taggade av det.



Idag har vi varit på utställning i Svenstavik. Det var 2 Bergeer anmälda. Tova och Hob Nob´s Yo Yo. Tova bev Excellent men fick inte CK. Domaren tyckte att hon skulle växa på sig mera först, men det var inga direkta fel. Yo Yo fick däremot cert och blev därmed Champion! Kul att vi har en Bergerchampionhanne i Jämtland. Grattls!!!

Nu har jag varit med Tova till en tjej som heter Linda Näslund för att kolla igenom henne. Jag tycker ju att hon har verkat så loj på sista tiden och nästan markerat hälta ibland, men Linda hittade ingen konstigt direkt. Nån lite hård muskel bara, så Tova fick lite laserbehandling. Jag inbillar mig att hon tar ut steget bättre nu och jag tycker att hon verkar piggare, men om det beror på lasern vet man ju inte...   jag ska i alla fall bli mer noga med uppvärmning och stretching i fortsättningen för att hon ska kunnna prestera fullt ut.

Trackback
RSS 2.0