Slut på tävlingssäsongen

Ja då har vi varit på säsongens sista tävling då. Det var i Ö-vik den här gången. En lagom stor tävling på 2 banor.  Hade tur som fick stå med husvagnen på en rastplats ca 5 km från tävlingsplatsen med el och egen toalett för bara 100 kr natten! Man ska inte var rädd för att fråga...

Lördagen började med en härlig sovmorgon. Det är man inte bortskämd med. Ofta ska man upp tidigare på tävlingarna än man stiger upp till vardags. Tyvärr inga framgångar alls på lördagen. Rättare sagt så blev det 4 (!) diskningar på lördagen. Länge sedan det gick så uselt. Nu var det inte bara blä och fy då faktiskt en av Tovas diskningar berodde på att hon var snabbare än jag hade förväntat mig, och jag därför inte hann göra det byte jag hade planerat, med följden att hon tog fel hinder och blev diskad. Så det var faktiskt bara positivt!
Hennes andra diskning berodde på att hon  inte ville hoppa tilbaka över ett hopphinder MOT mig utan sprang runt flera gånger. Vet inte alls vad det berodde på. Det var flera hundar som gjorde likadant.
Chivas ena diskning berodde på att jag helt enkelt visade honom fel hinder,  och den andra ??? tja en vecka har ju gått så jag kommer faktiskt inte ihåg!!!

Lördagen började bättre. I klass 3 med Chivas fick vi 5 fel i båda klasserna. Rätt onödiga fel båda två, men vi kom i alla fall  runt ned rätt bra fart. dåliga placeringar i och för sig. Vi blev 11 och 12 ´a men så brukar det ju vara.
Tova gick jättebra i agilityklassen och blev 2 ´a  ca 6 sekunder under referenstiden!
I hoppklassen blev det också 0 fel  ca 2 sekunder under referenstiden och en 3 é placering. Pinnar blev det i båda loppen! Snacka om att jag var nöjd med min lilla tjej! Hon har ingen racerfart  men det känns som att det börjar ta sig nu. Slalomet går  snabbare och hon ökar bra på slutet ( nära godiset förstås).
Här kommer hennes hopplopp. Försökte förgäves lägga upp agilityloppet också som faktiskt var bättre, men tekniken ville sig inte (igen!)












<


Nu blir det som sagt inga fler tävlingar på ett bra tag men  vi ska i alla fall vara med på ridhusträning i vinter och Antje håller på att planera för en kurs med en utomstående instruktör i november, så det ska bli kul! Däremellan får vi väl köra lite lydnad. Det har ju blivi lite dåligt med det i sommar. Det är svårt att få tiden att räcka till allt.

Nästa viktiga sak på agendan är höftledsröntgen i oktober. Bara att hålla tummarna!

Nej , nu är det huset och tomten som ska få lite ompyssling de närmaste helgerna inann snön kommer. jag kan ju lugnt säga att det blivit lite försummat i sommar eftersom vi varit på agiliy i stort sett varje helg jag varit ledig, men kul har det varit och målet har ju uppnåtts: Tova har klassat upp sig till klass 2 i både hopp och agility under sin första tävlingssäsong. Hon har dessutom tagit 2 pinnar i hoppklass 2 och 1 pinne i agilityklss 2. Det är inte illa tycker jag!


Trackback
RSS 2.0