Utställning i Piteå

Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Valparna har hunnit bli 4 månader nu och även debuterat i utställningssammanhang. Jag och Örjan samt hans bror med familj (de som köpte Yochi) tog våra husvagnar och drog norrut. Det var SGVK-utställning i Piteå den 5/7. Jag var lite orolig för hur det skulle gå, i alla fall för Sazze eftersom han inte gillar när främmande tar i honom, men det gick faktiskt över förväntan. Han fick jättefin kritik fick HP och blev BIR-valp. Eftersom han var ensam BIR-valp på utställningen blev han även BIS-valp.
 
 
Här är hans kritik:
 
 
Tuzz och Yochi ställdes också ut. De fick också bra kritik med inget HP. Tuzz fick det inte pga sin päls (tunn). Domaren var lite misstänksam mot att den skulle bli bra, men en uppfödare som jag träffade där, Marie Jomgart sa att en av hennes tikar (Finesse) hade sett ut så som valp, så jag är inte orolig. Yochi är ju väldigt fin (mycket lik Tova som valp) och hon har MYCKET päls, men domaren kunde inte ge henne HP pga att hon inte stod  så bra på bordet så det var svårt att känna igenom henne ordentligt. Matte Ulrika får träna Yochi mera på sånt till nästa gång.
 
På samma utställning sprang Tova hem ett BIR. Det har ju gått bra för henne tidigare i Piteå, men i år var det lite fler anmälda dvs hårdare konkurrens, men det gick ändå vägen. Väntade på finalen då det kom ett fruktansvärt regnväder som gjorde att alla tog skydd - även jag och missade därmed BIS-finalen som inte ropades ut ordentligt enligt min mening. Men, men det var väl inte hela världen. Ett BiR blev det ju i alla fall och därmed fri anmälan till en SGVK-utställning nästa år, om vi vill. 
 
Lördag morgon var det dags för den Internationella utställningen - nu i vackert väder som tur var. Samma tikar som på fredagen var med, samt en jättefin hane. Tova visade sig från sin bästa sida och blev åter igen BIR, med CK och CACIB. Vilken fin hund jag har!!!
 
 
 
Sen åkte vi raskt till Piteå Brukshundklubb för att tävla i agility. Första loppet som var agility gick inget vidare. Jag var ju beredd på att hon skulle missa kontaktfälten på balansen och A-et eftersom jag bara tänkte springa på ( håller på att träna in running contacts). Det gjorde hon, men sprang dessutom förbi ett hinder pga att jag handlade dåligt, se det blev en disk. Hopploppet däremot fick vi till ett riktigt bra nollat lopp som ledde till seger. Helt galet vilken bra dag!  Då gjorde det inte så mycket att det blev disk i båda loppen på söndagen. Första loppet blev det mesta fel, så till sist valde jag att lämna banan. Andra loppet hade vi kunnat klara oss med 5 fel på slalom om jag varit tydligare i min handling, men nu slutade det också med disk då Tova sprang förbi ett långhopp men jag valde att inte ta om för att bibehålla hennes fart och glädje, vilken var betydligt bättre än på de tidigare två agilitytävlingarna i år. Jag radade upp helgens vinster när jag kom hem, helt galet mycket!
 
 
 
Det har ju varit fantastiskt bra träning för valparna att bo på camping och vara ute på agilitybanor. Sazze skäller ju på det mesta, men efter några dagar på Pite Havsbad hade han lugnat ner sig betydligt på den fronten.
Yochi tyckte det var kul att få busa med sina syskon. Hon blev mycket lugnare enligt matte Ulrika. Det var jättefin skog för hundarna att busa runt i. Lite bad blev det också (fast man inte fick) och vi människor fick både må gott i solen och äta och dricka gott. En lyckad liten tripp med andra ord. Här kommer lite foton.
 
Sazze
Yochi och Tuzz
Syrrorna
Tuzz med mamma
Hela ligan
Ressällskapet
Jag och Ulrika
 
Tova, Tuzz och Sazze.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Grattis till alla framgångar i Piteå. Det gör inte ont när det regnar Rosetter på en. Synd att du missade BIS-finalen med Tova. Är inte förvånad över Sazzes fina kritik. Han var helt bedårande söt.

Vi kanske ses i Nordmaling till höst. Har faktiskt tänkt anmäla Studsa då. Vi hörs kram

Svar: Tack, men Nordmaling?? Hittar ingen tävling där på SBK-tävling i alla fall.
tovaioviken.blogg.se

2013-07-14 @ 10:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0