Trött Tova



Trött Tova efter en lång dag på jobbet. Jag jobbar vid en starkt trafikerad väg så trafiken har hon vant sig vid jättebra nu. Nu kan hon NÄSTAN passera alla människor också utan att "moffa" . Jag jobbar på med klicker och godis. Nu tar hon kontakt med mig föra att
 " kolla läget" när vi möter någon och då går det oftast bra. Hundar däremot har vi inte tränat så mycket på. Hittills har det varit mycket skällande men vi ska jobba vidare på det. Det gäller ju att träffa lugna hundar. När vi var till ridhuset förra veckan tyckte jag att hon uppförde sig bra. Visst skällde hon lite, men lugnade ner sig när hon såg att de hundar som var där inte brydde sig om henne. Vi kunde leka och springa runt i ridhuset fast de tränade i andra änden och nosa lite på agilityhindren som fanns där. nästa söndag ska vi dit igen och bekanta oss lite närmare med tunnlar och balanshinder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0