Tova snart 10 månader

Nu är det länge sadan jag skrev i bloggen. Det har ju inte hänt så mycket i Tovas utveckling så jag vet inte vad jag ska skriva. Fullt upp har jag haft i alla fall. Förra helgen hade vi agilitytävlingar här i Österund och det vet ju alla som arrangerat tävlingar att det är en HEL DEL jobb med det. Jag var tävlingskedare på lördagen men fick tävla själv på söndagen. Det gjorde jag också, men med uruselt resultat - jag glömde nämligen banan helt i en klass och nästan i en annan. vet inte vad jag ska skylla på - mycket i huvet kanske...
Skönt att det är över för i år i alla fall. Vi funderar på en 3-dagars nästa år, men jag kan ju säga att det inte riktigt kändes så på söndag kväll...
I dag har jag och tjejerna på jobbet varit iväg och ridit islanshästar. Det var för att fira Agneta (min kompanjon) som fyllde 60 för 2 veckor sedan. Det var lyckat. Snälla hästar och efteråt grillade vi hamburgare och åt  dem och drack vin och pratade i en grillkåta. Jättemysigt.
När jag kom hem satte jag mig vid datorn för att anmäla Tova till utställningen i Sundsvall den 9/10. Bara för att upptäcka att jag var för sent ute! Stopptid redan den 6/9. Fan vad jag blir irriterad!  Det brukar ju vara 3 veckor innan har jag för mig, men jag får väl skylla mig själv som inte kollat. Har haft så mycket annat att tänka på.
Allt är bra med Tova i alla fall. Lika pigg och glad som vanligt. Jag känner dock att jag slöat till lite när det gäller träningen, så jag tog och anmälde oss till en allmänlydnadskurs steg 2 mest bara för att få lite press att hålla igång och träna olika saker. Vi behöver också mer strörningsräning coh det är inte så lätt när man bor så här och alltid måste söka sig ut till olika störningar. Kursen börjar på måndag. Det ska bli kul.

Agilityträningen går ganska bra. Vi håller på att traggla slalom nu. Det är väl inte superkul, men det går framåt i alla fall. . Ska motivationsträna med mycket framåtsändande och godisskål så att hon blir mindre bunden till mig.
I vinter ska vi ha ridhusträning 1 gång varannan vecka så jag hoppas att Tova ska vara startklar när hon är 1.5 år, men man vet ju aldrig, det kan ju alltid dyka upp saker på vägen...
Inga nya foton har jag tagit heller, men nästa gång har jag kanske något att visa.
Trackback
RSS 2.0