När kommer våren???

Oh vad jag längtar efter våren. Längre ljusare kvällar och att kunna träna hund utan vantar!!!
Visserligen är vårvintern en härlig tid här i norrland, men de senaste veckorna har det blåst så mycket och då är det inte så mysigt!
För 2 veckor sedan tillbringade vi och hundarna ett veckoslut i Arådalen i min svågers stuga. Det var kul. Härligt att vara på fjället. Vyerna är mäktiga.
Förra helgen var jag i Stockholm på Coloramamässa. Det bästa med den helgen var att vår butik vann en systemkamera i en utlottning! Inte dumt alls. Nåt man önskat sig men inte riktigt velat lägga pengar på. Så nu har jag försökt ta några bilder med den nya kamera. Här är resultatet:






Idag tog jag några vinterbilder också, men det är inte lätt att ta kort på Tova, hon är aldrig stilla mer än 2 sekunder!











Hon älskar att rulla sig!

Igår var det agilityträning igen efter 3 veckors uppehåll. Det gick skapligt. Tyvärr upptäckte jag att hon blev otroligt störd när en "främmande" hund kom in i ridhuset precis medan vi körde bana. Hon kom liksom av sig helt. Hoppas det är nåt som försvinner när hon får mera rutin. Har inte sett såna tendenser tidigare, men hon verkar vara i en känslig ålder nu. Hon har blivit väldigt "tittig" och vill ha koll på vad som händer runt omkring. Har även märkt av en del "tonårstrots" som jag inte sett tidigare.

Som jag skrev tidigare så väntar jag på att det ska bli nån lydnadskurs, men i väntan på det fick jag lite lydnadstips av min kompis Kerstin idag. Hon tyckte Tova var riktigt duktig, men vi har mycket  kvar att jobba på när det gäller precisionen i momenten. I Oktober var jag övertygad om att Tova skulle kunna starta i lydnadsklass 1 i maj, men det är jag inte längre. Det har blivit dåligt tränat i vinter. Ska lägga in en spurt nu så får vi se hur långt vi kommer.



Kommentarer
Postat av: mia

Åh vilka fina bilder! Kiri älskar också att rulla sig i snön.

2011-03-29 @ 01:40:55
Postat av: Jeanette

Jag håller med dig, det ska bli jättekul att ses igen. Men rackars dig om du och Kira klår Studsa och jag. Ni måste visa respekt för dom äldre, eller?? Nej, jag skojar, ni får så gärna slå oss på fingrarna. Jag unnar dig en riktig racer på plan.

2011-04-02 @ 18:08:29
Postat av: mia

Lycka till, både Tova och Studsa!

2011-04-05 @ 20:12:05
URL: http://www.nogg.se/tuveklur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0