Summering av 2012

Jag har ju uppdaterat bloggen väldigt sällan på senaste tiden, men ska försöka bättra mig. 2012 har egentligen varit ett fantastiskt år resultatmässigt för mig och Tova. Det var detta år Tova fick sitt tredje cert och blev därmed SUCH. Det var i Sundsvall i April och där på utställningen fick vi Tova fotograferad också.

 

 

Det var detta år Tova blev Best in Show på SGVK-utställningen i Piteå. Något som man knappast kommer att få uppleva igen. Hennes pappa Uffe blev också det har jag fått veta. Under 2012 har vi tävlat i lydnad ett antal gånger med varierande resultat. Diverse yttre omständigheter har ibland ställt till det som tex en blöt, slaskig plan som Tova inte ville sitta eller ligga på.... eller en terrier som skrek som en stucken gris på agilitybanan intill mitt under lydnadsprovet. Men till slut hade vi i alla fall lyckats skrapa ihop tre  förstapriser och fick vårt LP1. Den sista tävlingen genomfördes i -10 grader och vi fick hela 180 p trots att vi nollade apporetringen.  Domaren var lite väl snäll kan jag tycka, men hon var ju lika för alla , så det är väl bara att tacka och ta emot!. Här kommer ett smakprov:

 

Och här kommer fortsättningen:
 

 

Den här fina rosetten och en plakett fick Tova.
 
 
 
Nå är det Lkl 2 som gäller! målet 2013 är ett LP 2!
 
I agility har det väl också gått skapligt.  Tror att Tovas självförtroende öka så att hon tar för sig mera. På träning sitter även  kontaktfälten klockrent, så jag blir förvånad om vi inte snart kvalar till klass 3 även i agility. Här kommer en film från senaste tävlingen i höstas på jag tycker att Tova gjorde riktigt bra ifrån sig.
 
 
 
 
En annan rolig sak var Bergerlägret på Nordiska Hund i Kälarne som vi var med på. Det var jättekul att se vilken potential det finns i Tova när det gäller nosarbete, och det var fantastiskt kul att träffa alla treviga Bergeer och deras ägare. Fick absolut mersmak på att åka på den typen av aktiviteter. Kanske blir det ett vallningsläger i vår...
 
Men bäst av allt är att Tova är den hon är. Ett energiknippe som alltid ställer upp och har en enorm arbetsvilja samt är världens mysigaste hund. Jag älskar våra gosestunder på morgonen precis då klockan ringt. Då kommer hon och slickar mig i hela ansiktet och vi gosar en stund innan det är dags att stiga upp. DET är livskvalitet!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0