Tova i Umeå 6,5 mån

I helgen har vi varit i Umeå på agilitytävling. Den första som Tova fick följa med på i sitt liv. Det fixade hon galant.  Hon låg så snällt i buren i tältet då vi ville det. Och hon fick massor av social träning. Pussade på massor av människor. Hade inte direkt närkontakt med nån annan hund, men hon skäller inte heller på dem.
Hon fick träffa en likadan också! Jeanettes Studsa.  Tova gjorde vad hon kunde för att försöka busa igång henne, men det lyckades inte så bra. Studsa vill bara leka med dom hon känner....

Tävlingsmässigt var helgen ingen höjdare för mig och Chivas. Som bäst blev det ett nollat lopp med lite tidsfel som gav oss en 4 ´e placering, men helgen var ändå givande. Kul att träffa Jeanette som gav mig lite tips inför kommande utställningar och som hjälpte mig att få några bra foton på Tova. Här kommer dom:







Så här trött var man i husvagnen efter en lång dag på agilitytävling !



Vänta bara tills du ska börja prestera nåt också lilla Tova, Dåå kommer du att vara TRÖTT!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Oj vad du överdriver. Hjälpt dig med utställningsträningen. Äh, jag gav dig bara tips på hur man kunde göra det lite roligare för hunden bara. Måste skratta åt hur lika dina bilder är som den som jag la in i bloggen. Det syns att vi stod ungefär och fotade bredvid varandra. Nästa år ska det bli kul att se Tova tävla. Du vet ju att jag unnar dig det "bästa". Vi hörs

2010-06-07 @ 17:36:57
URL: http://http://studsa.dirgis.be/#

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0