Valparna 8 veckor

Ja då är de flyttklara då de små tussarna!  Jag har faktiskt inte hunnit uppdatera bloggen de senaste veckorna för det har varit lite mycket.... små valpar som ska passas och matas och testas och gud vet allt....
Sen har det varit psykiskt jobbigt också att förbereda sig för at skiljas från dem. De är ju nästan som mina barn! Jag bryr mig i alla fall mer om dem än vad deras mamma gör.  Sen det här med att välja valp... det har ju varit några turer. Alla är jättemysiga och jag älskar dem alla för hur de är, men jag har till slut valt den som jag tror har största chans att bli en bra tävlingshund. Den som är minst berörd av okända miljöer och människor men om ändå kampar och leker bra med mig och är relativt kontaktsökande. 
Här kommer några bilder efter deras första bad.
Mira
Sazze
Nikka-Yoichi
Tuss 
 
Vi har varit ute på olika äventyr. Besökt Granngården i Myrviken och gått runt i samhället bland annat. vi har även varit på små skogspromenader och tagit korta koppelpromenader i grannskapet.  Här kommer några små filmer
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är bra att lära sig umgås med äldre snälla hundar....
 
 
Här kommer några fler bilder:
Så har två av valparna flyttat!
Mackmyra "Mira" kommer att bo hos Tina utanför Göteborg och ska förhoppningsvis få fina valpar i framtiden i kennel Light my Fire.
Nikka.Yoichi har flyttat till Ulrika med familj endast 1 mil härifrån, så henne kommer vi att se mycket av. Det ska bli jättekul att följa hennes utveckling.
Tullamore Dew "Tuss" blir min nya tävlingshund.
Sazerac "Sazze" har ännu inte fått någon ny familj så han blir kvar tills vidare. Verkar vara en riktigt mysig hund. Kanske blir även han kvar i familjen.... vi får väl se. Som grädde på moset har Tova blivit en mer lekfull hund. Hon smittas väl när vi leker med valparna.... Dessutom har hon lärt sig att öppna dörrar - kanske mindre positivt. Nu laddar vi för agilitytävling om två veckor. Det ska bli jättekul! Husse får stanna hemma och ta hand om huliganerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0