Stackars Busen



På agilityträningen för snart 2 veckor sedan blev Busen plötsligt blockhalt. Han hade varit jätteduktig hela träningen och nu när vi avslutade med hel bana hörde jag plötsligt att han rev ett hinder och sedan tappade han farten helt. Han stödde inte alls på sitt vänstra bakben. Eftersom Busen är en väldigt tålig hund som sällan visar smärta kände jag på mig att det var allvarligt så nästa dag åkte vi till Djursjukhuset. Det var ett avslitet korsband i knät. Inte alls bra, men Busen var jätteduktig och lät sig röntgas t om liggande på rygg helt utan lugnande. Det är visst inte så vanligt att hundarna går med på det....Nu har jag läst på allt man kan hitta på internet om trasigt korsband och kommit fram till att det nog måste bli operation. Oddsen för att bli bra utan är inte så bra och om han ska få leva så måste han ju få ett värdigt liv.

Tova saknar också sin lekkompis. Just nu får han ju bara vara i en hage inne och gå korta koppelpromenader 4 gånger om dagen. Tur att han har psyke för att klara av att vara så lugn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0