Mums med grisöra



Grisöra är mums tycker Tova och de andra hundarna. Konstigt bara att de inte kan hålla sig till sitt eget utan ska hålla på att byta hela tiden....
en anna sak är det här med maten. Tova är ganska dålig på att äta sin mat ( Royal Canin valpfoder) men Busen och Chivas mat vill hon gärna ha  ( Robur) men jag har kommit på hur man lurar henne: Busen får en skål med hennes mat. Då går hon direkt dit för att äta av hans mat eftersom hon tror att den är godare.  Då lockar jag till mig Busen för att äta ur en annan skål med mindre mängd mat och Tova äter upp det hon tror är Busens mat. Smart va!  Egentligen är det fel men jag är rädd att hon äter för lite annars. Hon är ganska mager den lilla tösen.  Idag är första gången jag blandade i lite matrester. snacka om skillnad. Första gången hon åt med samma aptit som jag såg hemma hos Åsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0