Träningssugen hund



Tova är otroligt träningssugen och arbetsvillig. För att jag ska kunna träna/aktivera de andra hundarna också sätter jag upp kompostgaller som staket, men det stoppar inte alltid hennes framfart. Hon vill in till oss till varje pris! Igår fick jag ta fram buren och sätta henne i istället.  Hon har lärt sig sitt, ligg, stanna kvar och rulla runt och  trampa på lock. Har provat med targetsticka men hon biter bara på den. Vi har börjat träna kontaktfält på balansbom med en litet träningsbalanshinder som jag har inomhus.
Kontaktfälten är ju min stora svaghet  när det gäller mina andra hundar så jag ska verkligen gå inför att göra detta noggrannt den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0