Tova 16 veckor



Nu är ju Tova faktiskt 16 veckor ! I söndags var hon på sin första agilityträning i ridhus. Det gick över förväntan. Hon var jätteduktig och låg i buren och väntade på sin tur när jag tränade med de andra hundarna och hon både sprang genom tunnel och över balansbommen ( i koppel) utan problem.  Hon skäller ju gärna när vi möter hundar ute, men på träningen gick det jättebra. Över huvud taget när det gäller hundvana hundar och människor går det mycket lättare. Hon hade heller inga problem att ta emot godis från flera av mina träningskompisar.
Nåt somär synd är att vi möter så lite hundar när vi är ute och går på dagarna.  jag skulle behöva söka mig till nåt riktigt hundeldorado. Kanske vi kan göra en tur till Östersund på söndag och gå en promenad på Medvinden (väg på Storsjöns is) där det brukar krylla av promenerande hundar och människor på helgerna. 
En sak jag funderar på lite är Tovas öron. Jag tycker de hänger lite väl mycket och viker sig gärna ut och in, men lite skönhtsfel får man väl acceptera....eller kan de bli bättre med tiden tro? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0