Allt går upp och ner..

Igår var det storm här. Tog ut Tova för att ta några bilder när pälsen blåste i vinden, men det blev inte så lyckat! Det blåste åt fel håll i förhållande till solen och lite FÖR mycket dessutom. Här är resultatet:


I alla fall så är Tova mera sig själv nu igen.  Har börjat om med apporteringsträningen från början och erbjuder henne kattpaté då hon gör rätt. Det funkar bra.

Idag tog jag och packade in mina 5 konhinder, min lilla balansbom och slalomet och for till myrviken.  På Granngårdens parkering var det bra sandat så där tränade jag Tova och Chivas ett bra tag. Slalomet gick tyvärr inte sätta upp för det fanns inget att sticka pinnarna i.
Tova var jätteduktig. Pigg och alert och gjorde rätt för det mesta. Nu får jag henne att gå ner själv på balansbommen fast jag är bakom.  Tyvärr händer det att hon hoppar kontaktfältet om hon blir för ivrig, men det är väl bara att nöta på.  Jag gjorde även hoppteknikträningen. Det funkar jättebra nu. Tyvärr har jag bara 5 konhinder så jag kan inte sätta upp nån oxer, då blir det för få hinder.
Vi tränade även lite lydnad på parkeringen utanför Ica när vi ändå var på byn.

Jag har en videokamera och skulle gärna dela med mig av rörliga bilder om jag bara fick tekniken att fungera. Tyvärr lyckas jag inte få datorn att hitta igen kameran. Måste konsultera någon....

Det märks vem som tagit kommandot här i huset nu bland hundarna. Förr var det Busen som roffade åt sig alla tuggben, men nu är det en viss Tova som vill ha koll på sånt. Hon har varit riktigt bitsk mot Busen några gånger men han viker sig direkt för henne när hon får sina utbrott.  Det är som bland oss människor - kvinnorna som har sista ordet!  

Håller förresten på att renovera vardagsrunmmet nu. Det var ju villkoret för att Örjan skulle få en ny TV.
I fredags var jag ledig och slipade och betsade parkettgolvet och nästa helg blir det tapetsering, men det får Örjan göra - gammal målare som han är. 
Återkommer med bilder när det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0