Valparna 3 veckor

Ja veckorna går och valparna blir allt större och rörligare. Fortfarande halkar de väldigt på tidningspapper. Idag fick de smaka köttfärs för första gången. Det var egentligen bara en, den stora ljusa tiken som åt med god aptit. De andra var lite mer avvaktande, kanske hade de redan mumsat sig mätta på mammas mjölk. imorgon kan det vara annorlunda då de redan smakat en gång. Klippt klorna har jag också gjort på dem. Det gick jättebra med den lilla sax-klotången som jag hade till min Bichon Frisé en gång i tiden. Den valp som är mest alert hittills är hanen, Sazerac, han är ofta vaken fast syrrorna sover....
 Lilla mörka tiken börjar också bli lite mer aktiv nu. Idag fick hon komma ut ur valphagen, men golvet var lite för halt.
Det är skönt att ha ett syskon som kudde ibland....
Och här är lilla matvraket...
 
 
 
Frv Lilltiken, Ljusa tiken, hanen och framför mellantiken.
 
Ja de är helt underbara i alla fall. Var lite deppig idag, men då gick jag och lade mig i valphagen en stund, så var jag på bra humör sen igen. Bättre terapi än valpar finns knappast!
 
Så här ser det ut vid matbordet numera:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun

Ja säkert bättre terapi föremål kan knappast finnas. Sötisar :D

Svar:
tovaioviken.blogg.se

2013-03-27 @ 09:57:52
Postat av: Jeanette

Härliga trötta valpar. Vad fina dom ser ut. En glad påsk då. Kram

2013-03-29 @ 11:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0